آموزش نصب لوستر, دسته‌بندی نشده

راهنمای جامع نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب 

راهنمای جامع نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب 

نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب | با سقف‌های کاذب و چندین نوع آن‌ها آشنا شوید و سپس به بررسی دقیق تر نصب لوستر بر روی این سقف‌ها بپردازید. سقف کاذب، سقفی است که در سطحی پایین‌تر از سطح سقف اصلی قرار می‌گیرد و در واقع مانند یک پوشش برای سقف اصلی و تاسیسات موجود بین این دو عمل می‌کند. هدف اصلی از نصب یک سقف کاذب، فراهم کردن فضایی زیبا و بدون اجزای اضافی است. البته، سقف‌های کاذب قابلیت‌های دیگری نیز دارند، از جمله امکان ایجاد طرح‌های مختلف در فضا، امکان نورپردازی مناسب و امنیت بیشتر در زمان زلزله.

 

نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب

گونه‌های مختلف سقف کاذب

  • سقف کاذب چوبی که با توفال پوشانده می‌شود یا ممکن است با آجر اجرا شود.
  • سقف کاذب با رابیتس و اندود
  • سقف کاذب با لمبه چوبی
  • سقف کاذب با لمبه آلومینیومی
  • سقف کاذب با قطعات پیش‌ساخته گچی
  • سقف کاذب با قطعات پیش‌ساخته پلاستیکی، شیشه‌ای یا فلزی

با این حال، برای نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب، باید به چندین نکته توجه کرد.

نکات کلیدی در نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب

قبل از هر اقدامی، باید سقف را از لحاظ نوع و وجود قلاب یا زنجیر بررسی کرد. اگر سازنده ساختمان قوانین را رعایت کرده باشد، حتماً در کنار هر شعله برقی یک زنجیر یا قلاب وصل کرده است تا در فرآیند نصب لوستر، با کمترین مشکل مواجه شوید. اما، بعضی از سقف‌ها از وجود قلاب یا زنجیر محروم هستند که در این صورت، کار نصب لوستر کمی پیچیده‌تر خواهد بود.

نصب لوستر سنگین بر روی سقف کاذب


ابتدا باید تصمیم گیرید که چه نوع لوستری باید روی سقف نصب شود. به طور کلی، لوسترها را می‌توان به دو دسته‌ی لوستر آویز و لوستر سقفی تقسیم کرد.

نصب لوستر آویز بر روی سقف کاذب:

لوسترهای آویز معمولاً با قلاب و زنجیر به سقف وصل می‌شوند و در صورتی که سقف کاذب دارای زنجیر باشد، مشکل خاصی برای نصب آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، مقاومت زنجیر در برابر فشاری است که لوستر بر آن ایجاد می‌کند. اگر زنجیر تعبیه‌شده روی سقف کاذب مقاومت لازم را نداشته باشد، تنها گزینه وصل کردن یک زنجیر قوی‌تر به سقف است، که در این صورت، باید قسمتی از سقف کاذب را برای دسترسی به سقف اصلی بردارید.

 

تغییری زیبا و شگفت‌انگیز را تجربه کنید! آیا دنبال روشنایی و زیبایی بیشتر در فضای خانه خود هستید؟ آیا می‌خواهید با یک لوستر با دیزاین منحصربه‌فرد، جلوه‌ای شگفت‌انگیز و دلنشین به فضای خانه خود ببخشید؟ با خرید لوسترهای با کیفیت، به آرزوهای خود برسید و فضایی منحصربه‌فرد را ایجاد کنید. ما با خرید لوستر، تحولی زیبا و شگفت‌انگیز در زندگی شما به ارمغان می‌آوریم. با لوسترهای طراحی شده با دقت و با جزئیات فراوان، فضای خانه یا محیط کارتان را به یک قطعه هنری تبدیل کنید. با نور و جلوه‌ای خاص، جوی آرام و زیبا را در محیط خود ایجاد کنید و تأثیر بینشی لوستر را تجربه کنید. با خرید لوستر، به مزایایی فراتر از تصوراتتان دست خواهید یافت: روشنایی شگفت‌انگیز: لوسترهای ما با نور و روشنایی بی‌نظیر خود، فضایی جادویی و دلنشین را ایجاد می‌کنند. بازی‌های نور و سایه، آرامش و دلنشینی را به محیط شما می‌بخشند. طراحی‌های خیره‌کننده: لوسترهای ما با طرح‌ها و دیزاین‌های منحصربه‌فرد خود، یک جلوه استثنایی به فضایتان می‌بخشند. هر یک از این لوسترها یک اثر هنری است که برای شما تجربه‌ای بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. کیفیت برتر: با استفاده از بهترین مواد و اجزا، لوسترهای ما با کیفیت بالا و مقاوم ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از طراحی زیبا و همچنین کیفیت برتر لوسترهای ما لذت ببرید. تنوع در انتخاب: مجموعه‌ای از لوسترهای متنوع و متناسب با سلیقه شما در اختیارتان قرار دارد. با انتخاب لوستری که بهترین سبک و طرح را برای شما دارد، فضای مورد نظر خود را زیبا و خاص کنید. حالا زمان مناسبی است تا به خرید لوستر بپردازید و فضایی جدید و جذاب را تجربه کنید. با کلیک بر روی دکمه "خرید کنید"، شروع به تغییر و تحول دهید و لوستری را که بهترین همراه شماست، به دست آورید.

 

حالا اگر سقف کاذب بدون زنجیر باشد و لوستر مورد نظر آویز باشد، در این صورت اگر وزن لوستر نسبتاً کم باشد، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. با نصب یک قلاب پروانه‌دار روی سقف کاذب، می‌توان لوستر را نگه د اما اگر لوستر مورد نظر وزن زیادی داشته باشد، در این حالت نیاز به استفاده از زنجیر و قلاب قوی داریم که می بایست به سازه فلزی سقف اصلی وصل شود که در این صورت نیز نیاز به برش قسمتی از سقف کاذب برای دسترسی به سقف اصلی وجود دارد.

نصب لوستر سقفی روی سقف کاذب:

نصب لوستر سقفی در سقف کاذب نسبتاً راحت تر است. از آنجا که این نوع لوسترها معمولا در محل نصب به سقف بسته می شوند، تنها چیزی که نیاز دارید یک دیسک نصب است که در برخی از موارد با لوستر عرضه می شود.

اگر نوع سقف کاذب شما از نوع هایی باشد که دارای قطعات پیش ساخته است، باید قبل از نصب لوستر بررسی کنید که آیا قطعه سقف کاذب می تواند وزن لوستر را تحمل کند یا خیر. در صورتی که قطعه نتوانست وزن لوستر را تحمل کند، باید از دیسک های نصب استفاده کنید که به سقف اصلی متصل شده و سپس لوستر را نصب کنید.

 


در طول فرآیند نصب، حتما باید از دستکش های ایمنی استفاده کنید تا از صدمه های احتمالی جلوگیری کنید و همچنین برای نصب بهتر و ایمن تر، باید از ابزارهای مخصوص نصب استفاده کنید.

اگر لوستر شما از طرزی است که وزن زیادی دارد، حتما نیاز به وصل کردن زنجیر به سقف ساختمان اصلی و استفاده از آن برای حمایت از لوستر خواهید داشت.

نصب لوسترهای سقفی بر روی سقف کاذب:

لوسترهای سقفی، از قبیل لوسترهای ال ای دی، اس ام دی، و لوسترهای ریسه ای و غیره، در مقایسه با لوسترهای آویزی که تنها از یک نقطه و توسط یک قلاب یا زنجیر به سقف متصل می شوند، از چندین نقطه به سقف وصل می شوند تا وزن محصول بطور مساوی در چند نقطه تقسیم شود.

همانطور که می دانیم، سقف های کاذب تنها با چند سانتیمتر ضخامت و با فاصله از سقف اصلی نصب می شوند. برای نصب پیچ روی این سقف ها، فضای محدودی در دسترس داریم و استفاده از پیچ و رولپلاک کار عملی نیست.

استفاده از پیچ پروانه برای نصب لوستر بر روی سقف کاذب:

برای نصب لوستر سقفی بر روی سقف کاذب، حتما باید از پیچ پروانه استفاده کنید. پیچ پروانه با قابلیت باز شدن در قسمت وسط سقف، روی سطح سقف کاذب باز شده و بر خلاف پیچ و رولپلاک که عمودی وصل می شوند، پیچ پروانه به صورت افقی و در طول سقف قرار گرفته و فشار را بر روی سقف توزیع می کند.


راه حل برای نصب لوستر بیش از حد سنگین بر روی سقف کاذب:

اگر لوستر سقفی شما بیش از حد سنگین باشد، ممکن است سقف شما قدرت تحمل کافی نداشته باشد و با پیچ کندن، سقف به همراه لوستر فرو بریزد. برای حل این مشکل، باید وزن لوستر را با زنجیر بر روی سقف محکم کرد و از پیچ پروانه برای حفظ تعادل لوستر استفاده کرد.

راهکار برای نصب لوسترهای سقفی با وزن و ابعاد زیاد:

برای لوسترهای سقفی سنگین با ابعاد بزرگ، راه حل دیگری وجود دارد. شما باید زنجیر را از مرکز لوستر عبور داده و یک یا دو میلگرد را در جهت طول و عرض لوستر قرار دهید و به زنجیر واقع در مرکز ببندید. این روش باعث توزیع وزن لوستر روی میلگرد و حفظ تعادل لوستر با استفاده از پیچ پروانه می شود.

در پایان، شما می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید تا فرآیند نصب توسط متخصصین ایران لوستر انجام شود. این خدمت در اکثر شهرهای ایران ارائه می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *